
Generalment, es tracta d'una pàgina que proposa una història suggerent als participants per tal que aconsegueixin una sèrie d'informacions en unes pàgines d'Internet concretes, extraient les seves conclusions a partir del treball cooperatiu. Els objectius són combinar els continguts curriculars amb l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula, en un aprenentatge de descobriment guiat.
Les webquest es basen en el constructivisme, és a dir, en que els alumnes construeixin el seu propi coneixement a partir dels coneixements propis previs. Van ser ideades per en Bernie Dodge l'any 1995 amb l'ajut d'en Tom March en el desenvolupament pràctic. Moltes de les webquests es creen a partir de generadors si els professors no saben programació.
Una webquest és una unitat didàctica que planteja als alumnes una feina o resolució d'un problema interessant i motivador i un procés de treball col·laboratiu basat principalment en recursos existents a Internet. Es tracta d'una activitat de cerca guiada en la xarxa.
L'estructura bàsica d'una Webquest, consta de: Introducció, tasca, procés, recursos, avaluació, conclusió i orientacions per al professor.

La seva aplicació, te moltes possiblitats educatives; a continuació, en cito algunes de les que a mi, hem semblen més rellevants:
Les webquest es basen en el constructivisme, és a dir, en que els alumnes construeixin el seu propi coneixement a partir dels coneixements propis previs. Van ser ideades per en Bernie Dodge l'any 1995 amb l'ajut d'en Tom March en el desenvolupament pràctic. Moltes de les webquests es creen a partir de generadors si els professors no saben programació.
Una webquest és una unitat didàctica que planteja als alumnes una feina o resolució d'un problema interessant i motivador i un procés de treball col·laboratiu basat principalment en recursos existents a Internet. Es tracta d'una activitat de cerca guiada en la xarxa.
L'estructura bàsica d'una Webquest, consta de: Introducció, tasca, procés, recursos, avaluació, conclusió i orientacions per al professor.

La seva aplicació, te moltes possiblitats educatives; a continuació, en cito algunes de les que a mi, hem semblen més rellevants:
- Suposa una forma d'utilitzar didacticament Internet: plantejem tasques en les quals els recursos es troben en la xarxa.
- L'alumne treballa autonomament construint el coneixement. El docent orienta tot el procés.
- Té com a finalitat el treball en grup. A cada alumne, se li assigna un rol.
- Fomenta les competències derivades de l'ús d'Internet ja que els alumnes naveguen per la xarxa realitzant les activitats.
- Són relativament senzilles de planificar pel mestre, motivadores pels alumnes i fàcils d'adaptar a les necessitats de l'aula.
Crec que és molt interessant la forma que les webquest teten d'ensenyar, ja que a més d'introduir-los al món de les noves tecnologies, aprenen fomentant el seu interès, doncs és una manera molt didàctica i divertida d'aprendre conceptes, es motiva per investigar per ells mateixos.
Enlaços d'interès:
Comunitat catalana de webquest
Després d'haver aprofundit una mica en el què son les webquest, he arribat a la conclusió de que són molt interessants ja que permet que l'alumne elabori els seus coneixements i també fomenta la col·laboració i cooperació entre alumnes.